Vadonatúj 323 F? Szinte!
Azzal talán senkinek nem mondok újat, hogy jó pár éve képtelenség vadonatúj BG 323 F-et vásárolni, de azt valószínűleg sokkal kevesebben tudják, hogy időnként azért felbukkan egy-egy hihetetlenül újszerű állapotban, gyűjtők, kereskedések által megőrzött példány. Négy erre vonatkozó példát is kiemelnék a közelmúltból.
Az egyiket 2016-ban árulták, Spanyolországban, és egy piros, 1990-es évjáratú, mindösszesen 2600 kilométert futott GT-ről volt szó. Eredetileg egy svájci gyűjtőé volt, ez a 2600 kilométer jórészt azalatt került bele, míg az új tulaj hazautazott vele, Spanyolországba. Azt hiszem, a képekről egyértelműen látszik, hogy nem tréfa, nem ámítás, szó sincs visszatekert óráról. Ez valóban ilyen lenyűgöző állapotban őrződött meg. A vételára természetesen igen borsos volt, 8 900 euró. Szerény véleményem, és ízlésem szerint ez az általam valaha látott leggyönyörűbb 323 F.
Egy másik újszerű 323 F Lengyelországban bukkant fel, még 2015-ben. Szintén 1990-es évjárat, de még kevesebbet, csupán 620 kilométert tettek meg vele a gyártása óta. Igaz, a motorja csak az SOHC 1.8-as, de az állapota legalább annyira csodálatos. 36 000 zlotyt kértek érte, ami átszámítva, hozzávetőlegesen 2.7 millió forint, tehát hasonló árban ment el, mint a spanyol GT. Nem kevés, de ezek a Mazdák, ilyen állapotban már nem is autók, sokkal inkább műtárgyak, melyekben gyönyörködni lehet, de használni őket már inkább véteknek minősül.
http://klasykagatunku.pl/?product=mazda-323f-fabrycznie-nowa
Most, 2021-ben is árulnak egy fehér 1.8 SOHC-t, csupán 137 kilométerrel az órájában, szintén Svájcban, ahonnan a piros GT is eredetileg származott. 20 000 svájci frankot kérnek érte, ami körülbelül 6.6 millió forint.
https://www.carforyou.ch/en/auto/saloon/mazda/323/f-18i-16v-glx-768244
2019-ben a svájci auto.ricardo.ch oldalon egy kilométer-rekorder (mindössze 16-ot, igen, tizenhat kilométert mutatott az órája), szürke, 1991-es, még épp a modellfrissítés előttről származó GT-t is árultak.
https://auto.ricardo.ch/de/a/mazda-323-1.8i-16v-gt-abs-802574203/
Egyetlen furcsaság rajta a hiányzó felni kupakok (de lehet csak a képeken épp nincs rajta). 11 500 svájci frankot kértek érte, ami már elég komoly befektetésnek minősül, de egy sokat látott, sokat futott 323 F-et sokkal több pénz lenne ilyen állapotba hozni. Sőt, lehetetlen.